Je suis arrivée! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Leen Gijsbregts - WaarBenJij.nu Je suis arrivée! - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Leen Gijsbregts - WaarBenJij.nu

Je suis arrivée!

Blijf op de hoogte en volg Leen

09 September 2012 | Frankrijk, Nice

Hoi hoi thuisblijvertjes!

Jaja, nog geen 24 uur weg en hier is het eerste verslagje al! Als dat niet ijverig is! Hopelijk houd ik het de komende weken/maanden vol...
Na een paar bewogen dagen vol afscheid - en de bijhorende traantjes - ben ik met een beetje zenuwen en heel veel zin op het vliegtuig gestapt richting Nice. Na een korte vlucht (en een landing-in-zee-ervaring) kwam ik veilig op Franse bodem aan. Bagage was er snel en taxi's in overvloed, dus al snel kwam ik aan op ons appartement, waar ik al enthousiast begroet werd door Tine. Die is al sinds woensdag hier en heeft samen met haar ouders het appartement al netjes gepoetst en klaargestoomd voor mij en Gitte; waarvoor dank Tinus :)

De taxirit naar de 12bis Rue Emmanuel Philibert was voor mij al voldoende om helemaal verliefd te worden op de stad. Een lange rit langs zee, palmbomen, vrolijke en uitgelaten mensen en prachtige gebouwen... Ik weet het zeker: hier ga ik het wel naar mijn zin hebben! De Place Garibaldi, die vlakbij ons appartement ligt, wordt hoogst waarschijnlijk mijn vaste stek...

Na het uitpakken en installeren kreeg ik meteen een korte rondleiding door de oude stad, met gezellige smalle straatjes vol winkeltjes en caféetjes; goed voor een instant-vakantiegevoel dat ik gewoon het komende half jaar mag voelen. Za-lig!
Van al dat wandelen hadden we natuurlijk honger gekregen, dus vergezelden we Gitte's ouders naar een Italiaans restaurantje nabij de Place Massena, ook supergezellig! En dan natuurlijk nog een Mojito om de avond af te sluiten: een zeer geslaagde eerste dag!

Coming up: Franse bankrekening, Franse GSM-nummer en universiteitsbezoek...

Tot schrijfs! X

  • 10 September 2012 - 12:14

    Goedele:

    Hey!

    Ge moet schrijfster worden, echt goe geschreven :)! Hier in België valt het weer momenteel nog wel mee, maar de volgende dagen zien er ni zo goe uit... Zoek de goede plaatskes in Nice al maar op, dan kunnen we die volgende week allemaal bezoeken ;) (en vooral die waar ze goede mojito's hebben :D).

    Vele groetjes aan Tine en Gitte!

    Tot snel!!! xxxx

  • 10 September 2012 - 12:39

    Sophie :

    Heel erg leuk om te horen dat jullie het er zo naar je zin hebben! Had ook nie anders verwacht. Wat wil een mens nog meer, zon, zee, en strand. Toch stiekem beetje jaloers hoor!! Geniet er van mijn meiden! En leuk dat je deze blog hebt opgestart, dat vermindert het gemis al een klein beetje :)l tot gauw Chicas! En heel veel bisous !!!!!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 September 2012 - 12:46

    Mama:

    Hallo leentje
    Blij te lezen dat alles goed met je gaat, en dat je het wel ziet zitten.
    Wat was dat van die landing in zee ervaring...?Een landingsbaan die tot aan de zee komt?
    Gisteren was het hier ook lekker warm, nu is het aan 't regenen, ze voorspellen wel nog beter weer voor deze middag, maar vanaf morgen is dat weeral gedaan... Dus geniet er daar maar van. Groetjes aan de rest en tot de volgende. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11402

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 31 Januari 2012

So Nice to live in Nice

Landen bezocht: