Blub blub - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Leen Gijsbregts - WaarBenJij.nu Blub blub - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Leen Gijsbregts - WaarBenJij.nu

Blub blub

Blijf op de hoogte en volg Leen

13 September 2012 | Frankrijk, Nice

4de dag hier en het derde verslag is er al! Sterk bezig!

Er is in tussentijd toch weer het één en ander gebeurd. Over de bankenkwestie heb ik nog geen nieuws, dat zal morgen uitgeklaard worden. Allemaal vingertjes kruisen!!

We hebben echter wel weer een stapje vooruit gezet met het geregel. Zoals ik al zei moesten Gitte en ik gisteren terug naar de universiteit. Nu hadden we toch maar besloten de bus te pakken. Die reed van de haven tot aan het begin van de heuvel naar't unif. 20 minuutjes later arriveerden we en begonnen we weer aan de klim. We kwamer er mooi op tijd aan en werden meteen binnengelaten. Vriendelijke mensen, 'bienvenue les deux',...een heel ander verhaal dan de dag ervoor. We moesten een aantal formulieren en gegevens invullen, en toen kreeg ik te horen dat er iets in mijn dossier ontbrak. Het betrof de 'learning agreement', de aanvraag van ons vakkenpakket, die door onze universiteit en die van in Nice ondertekend moest zijn en doorgemaild moest worden. Hoewel ik dat geregeld had, bleek er iets te zijn misgelopen. Gelukkig had ik dat document nog in papieren versie, waardoor ik alleen de berg maar moest afdalen naar een copyshop om het te laten kopiëren en inscannen. Berg terug omhoog (ondertussen puf puf) en alles was in orde.

NU KOMT DE MOP: onze erasmuscoördinatrice vertelde ons dat de universiteit om de 5 jaar hun vakkenpakket veranderen en dat wij de gelukkigen zijn die dat mogen meemaken. De vakken die we hebben aangevraagd worden niet meer gedoceerd en we moeten er dus nieuwe kiezen. Probleem: ze staan nog niet eens online, en dat terwijl we maandag in de les zouden moeten zitten! Benieuwd hoe dat af gaat lopen...

Vandaag gingen we eindelijk eens uitslapen, maar dat was buiten de klusjesmannen gerekend. Ik werd wakker van luid gebons en ging toch maar eens kijken wat er aan de hand was. De klusjesmannen hadden blijkbaar meermaals aangebeld, waren binnengekomen en waren al een tijdje aan het werken. Inbrekers zouden het dus klaarblijkelijk niet zo moeilijk hebben bij ons :)
We hebben een paar mankementjes in ons appartement, waaronder een lek in de badkamer. Ons plafond is ondertussen verder uitgebroken, waardoor een boiler zichtbaar is. De klusjesmannen hebben het daarbij gelaten en even gemeld "qu'il y a une fuite"... NO KIDDING! Uit hun slecht verstaanbare, Niciaanse dialect meen ik te hebben verstaan dat ze maandag terugkomen om de boiler te vervangen. Wederom benieuwd hoe dat af gaat lopen!

Na een lekker ontbijtje van onze inmiddels vaste bakker zijn we richting Place Massena getrokken, waar de winkels zich bevinden en waar ik mijn wegens-de-52kg-limiet-beperkte kleerkast een beetje heb uitgebreid :) Ook in panne gevallen met mijn zonnebril, dus heb er in Vieux Nice (doolhof van fijne straatjes vol winkeltjes, restaurantjes en caféetjes) een nieuwe gekocht. Wat moet, dat moet ;)

Na onze shoptrip zijn we snel teruggekeerd naar het appartement, want we hadden om 14u afgesproken met een meisje dat we via facebook hebben leren kennen.Ze heet Delany, komt uit New York en studeert hier ook, maar zit in een gastgezin en de mensen van haar programma willen niet sociaal zijn :) Gitte, Tine en Leen to the rescue, want we zijn met haar naar het strand geweest, waar het heerlijk vertoeven was. Enkel de zee, dat was een ander paar mouwen!
Ten eerste is zo'n keienstrand toch niet zo comfortabel, en ondanks onze 'moesjkes' is het toch even zoeken naar een goeie lig-plek.
Tine en ik wilden toch wel eens in die azuurblauwe zee, dus dapper als we zijn begonnen we aan onze pijnlijke tocht (lees: blote voeten op stenen) naar zee. Er was echter een soort afstapje waardoor in zee gaan niet zo simpel was, maar eruit komen nog veel lastiger! De ene grote golf volgde de andere op. Ik heb het nog nooit zo druk gehad met mijn bikinitopje en broekje bij te houden en boven te blijven. Mijn zonnebril - mijn nieuwe dan nog eens ook! - bleek ik ineens door een 'vloedgolf' kwijt te zijn, maar gelukkig zag ik die aanspoelen op het strand. Nog steeds een poging wagend niet kopje onder te gaan heb ik die uiteindelijk kunnen redden en afgepeigerd ben ik op het strand kunnen klimmen... Ik stel voor dat we morgen een ander stukje strand kiezen :)

Weer serieus wat leesvoer voor jullie, dus ik ga het hierbij laten. Zoals jullie kunnen zien gaat alles heel goed met me hier, ik amuseer me enorm en het weer is fantastisch! Wel benieuwd naar de lessen :)

Planning voor morgen: eerst naar de bank om 11u. Als we dan onze rekening geopend hebben kunnen we hopelijk de fietsjes regelen en een gsm-abonnement afsluiten, en blijft er dan ook nog wat tijd over voor het strand. Voor 's avonds hebben we een soort 'activiteit' gecreëerd waar ondertussen veel erasmusstudenten op gereageerd hebben. We gaan eerst een glaasje drinken op het strand, en daarna gaan we naar High Club, een club die dit weekend zijn closing night houdt...Ook daar zijn we heel benieuwd naar :)

Veel liefs! X

  • 14 September 2012 - 18:56

    Mama:

    Hoi Leen
    Die poging om op het strand te geraken kan ik me levendig voorstellen......hahaha!!!!
    Je gerief bijeen houden en dan nog eens op een elegante manier uit het water komen, valt zeker niet mee.
    Hopelijk heb je morgen bij de bank meer geluk, zodat je de rest ook kunt regelen.
    Groetjes aan de rest
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 11403

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 31 Januari 2012

So Nice to live in Nice

Landen bezocht: